Mgr. Hana Perglerová

16.09.2014 11:20

Záštita a konzultantka projektu

Původní profesí jsem učitelka, ve škole jsem ale strávila jen 3 roky. Dalších 13 let jsem se věnovala rodičům a jejich miminkům skrze poradenství, přednášky a workshopy, setkávání, cvičení, aj. Viděla jsem, jak je péče a podpora rodin očekávajících dítě, či již majících miminko po porodu, důležitá. Jak psychika ženy může velmi ovlivňovat průběh těhotenství, porodu či rodičovství.

V roce 2010 jsem se stala ředitelkou o. p. s. A centrum – Váš průvodce těhotenstvím a rodičovstvím. Mým záměrem jsou jednoduše šťastné rodiny se šťastnými dětmi. Okamžik porodu je pro mne jedním ze zásadních okamžiků, které nás ovlivňují po celý život. Je pro mne proto velmi důležité, aby rodina měla při porodu možnost profesionální péče, která zahrnuje jak lékařské zázemí, tak ale také emocionální zázemí (psychickou podporu). Po mých dvou porodech jsem jasně pochopila, že pro přirozený průběh porodu je můj pocit bezpečí naprosto zásadním faktorem.

V dnešní době vnímám jakýsi „boj“ mezi lékaři a rodinami, které mají přání rodit jinak. Sama pocházím z doktorské rodiny a vím, že oběma stranám jde většinou o to, udělat vše nejlepší pro zdraví dítěte i matky, jen jaksi pro každou ze stran jsou důležitější jiné potřeby. Mým osobním přáním je přispět ke vzájemnému naslouchání, bourání mýtů na obou stranách a ve výsledku ke vzájemné spolupráci, stejně jako je to leckde v zahraničí.

A tato spolupráce primární a sekundární péče je jedním ze základních cílů projektu Jak jinak, který plně podporuji. Držím pěsti nám všem, především abychom se nebáli změn, které nás mohou posunout ke šťastnějšímu bytí.