Více informací o mých dosavadních profesních zkušenostech z oblastí vývoje v kosmickém průmyslu, mezinárodního obchodu v obalovém průmyslu, manažerských pozic v automobilovém průmyslu a současné praxe lektora a kouče firemního managementu a externího projektového manažera najdete v případě zájmu na https://www.linkedin.com/in/martinnemrava.

Kontaktní e-mail: martin.nemrava@jakjinak.info

Ing. Martin Nemrava, MBA

16.09.2014 12:00

Manažer projektu a otec tří dětí.

Co mě přivedlo do projektu Jak jinak? Téma porodnictví mě nově oslovilo v roce 2011. Postupně jsem zjišťoval, kolik nepravdivých až demagogických tvrzení živených vyvolávaným strachem ovládá české porodnictví. Začal jsem se seznamovat s osvědčenými, bezpečnými a vědecky podloženými postupy ve vyspělých zemích jako je Velká Británie, Holandsko, Německo, Rakousko, Kanada, Nový Zéland apod. Dozvěděl jsem se, a v praxi i ověřoval, jak velký vliv má na kvalitu našeho života to, jak přicházíme na svět. Zrození života je základem, od kterého se všechno další odvíjí.

Zjistil jsem, že základem demagogie a opakovaně omílaných nepravd není v naprosté většině případů snaha ublížit, ale pouhá nevědomost a neznalost moderních postupů v porodnictví. Česká republika je na špici, pokud se týká akutní porodnické péče v porodnicích. Je škoda, že v primární porodní péči, která v ČR v podstatě vůbec neexistuje, jsme naopak na chvostu v rámci vyspělých zemí.

Když jsem byl potřetí v řadě a nezávisle na sobě osloven, abych pomohl českým porodním asistentkám, resp, pomohl zavést v České republice kontinuální model porodní péče, tak už jsem nedokázal odmítnout, nabídnul jsem své služby a zkušenosti projektového manažera a stál tak u zrodu projektu Jak jinak. Mimo jiné mě oslovilo, že tento projekt má ambici vytvořit vějíř bezpečných možností dle osvědčených mezinárodních standardů a doporučení WHO "jak rodit". Je to volba pro těhotné ženy, porodní asistentky i pro lékaře, aby si zvolili způsob péče, který jim vyhovuje. Model kontinuální porodnické péče nabízí vějíř možností, jak bezpečně rodit a ve svém důsledku zajišťuje bezpečnou a podstatně kvalitnější a levnější péči o těhotné ženy. Osobně také cítím nutnost většího zapojení mužů do tohoto tématu, protože i my muži jsme se kdysi narodili a jedná se i o naše děti a budoucnost světa.

Jsem rád, že mohu být u zrodu něčeho tak úžasného jako je zrození nového přístupu k porodní péči v ČR. Jsem rád, že náš tým nabízí spolupráci místo emotivních konfliktů, a má ambici propojit zatím nepropojené světy, a to na základě vědeckých faktů a v praxi ověřených postupů.